Αλεξάνδρεια. Γραφική αναπαράσταση της πόλης. Στα ελληνιστικά χρόνια τελειοποιείται η αστική αρχιτεκτονική και οι πόλεις, συνήθως πυκνοκατοικημένες, ακολουθούν πλέον μαζικά το ιπποδάμειο σχέδιο. |
Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας (ψηφιακή αναπαράσταση)
Κατασκευάστηκε τον 3ο αιώνα π.Χ. και παρέμεινε σε λειτουργία εώς την πλήρη καταστροφή του απο δύο σεισμούς τον 14ο αιώνα μ.Χ. Ήταν ένας πύργος συνολικού ύψους 140 μέτρων και ήταν για εκείνη την εποχή το πιο ψηλό ανθρώπινο οικοδόμημα του κόσμου μετά τις πυραμίδες του Χέοπα και του Χεφρήνου.
|
Ψηφιακή αναπαράσταση της Αντίοχειας κατά τους ελληνιστικούς χρόνους
|
Ψηφιακή αναπαράσταση της Περγάμου |
Ο Βωμός της Περγάμου στο Βερολίνο
|
Κατά τη βασιλεία του Πτολεμαίου του Σωτήρα (305-283 π.Χ.) έγινε προσπάθεια να ενοποιηθεί η αιγυπτιακή θρησκεία με τη θρησκεία των Ελλήνων κυβερνητών (θρησκευτικός συγκρητισμός). Η πολιτική του Πτολεμαίου αποσκοπούσε στο να βρεθεί μία θεότητα που θα ενέπνεε το σεβασμό και στις δύο εθνότητες, Οι Έλληνες έδειχναν ελάχιστο σεβασμό σε θεότητες που αναπαριστώνταν με κεφαλή ζώου και έτσι επελέγη ένα ανθρωπομορφικό είδωλο. Ονομάστηκε Άσερ-χαπι, δηλαδή Όσιρις-Άπις ή Σάραπις. |
Η ρωμαϊκή κυριαρχία έκανε τον σημαντικότερο ιστορικό της περιόδου, τον Πολύβιο από τη Μεγαλόπολη (203-120 π.Χ.), να εισηγηθεί την παγκόσμια ιστοριογραφία και να επιχειρήσει να αναπαραστήσει πιστά, σαν νέος Θουκυδίδης, σε 40 βιβλία ολόκληρο τον τότε γνωστό κόσμο μέσα από το πρίσμα της ανόδου της Ρώμης.
|
|
Ο Επίκουρος και η θεωρία του στρέφονται σε έναν ηθικολογικό χαρακτήρα της φιλοσοφίας.Στόχος του ήταν η αναζήτηση των αιτιών της ανθρώπινης δυστυχίας και των εσφαλμένων δοξασιών που την προκαλούν, όπως για παράδειγμα η δεισιδαιμονία, ώστε να υπάρξει η αντιπρόταση για την προοπτική μιας ευχάριστης ζωής (ΖΗΝ ΗΔΕΩΣ), που επιτυγχάνεται με την απουσία του πόνου και φόβου και με τη βίωση μιας ζωής αυτάρκους περιβαλλόμενης από φίλους. Τον 4ο αιώνα π.Χ. , ο Πυθέας αναλαμβάνει μια αποστολή για να διερευνήσει τα εδάφη πέρα από τη Μεσόγειο. Έφτασε στα όρια της Αρκτικής του τότε γνωστού κόσμου. Ο σκοπός του ταξιδιού του δεν είναι απολύτως βέβαιος, αλλά μπορεί να ήταν μια προσπάθεια να αναζητήσει άλλες αγορές. |
Ο παγκόσμιος χάρτης του Ερατοσθένη. Ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε τον όρο γεωγραφία, επινόησε ένα σύστημα γεωγραφικού πλάτους και μήκους, και έφτιαξε τον πρώτο παγκόσμιο χάρτη με παράλληλους και μεσημβρινούς βάσει των διαθέσιμων γεωγραφικών γνώσεων της εποχής.
|
Τα Στοιχεία του Ευκλείδη (Στοιχεῖα) είναι μια μαθηματική και γεωμετρική διατριβή που αποτελείται από 13 βιβλία γραμμένα από τον Ευκλείδη στην Αλεξάνδρεια περίπου το 300 π.Χ.. Περιλαμβάνει μια συλλογή ορισμών, αξιωμάτων και θεωριών που ορίζουν τη μαθηματική σκέψη.
Ο Λαοκόων και οι γιοί του, έργο του 1ου αι. π.Χ. Τα ελληνιστικά αγάλματα, συχνά συμπλέγματα περισσότερων μορφών, χαρακτηρίζονται από κίνηση, θεατρικότητα και εκφραστικότητα. |
| ||
Η Αφροδίτη της Μήλου, η Νίκη της Σαμοθράκης και η Άρτεμη αποτελούν τρία από τα πιο γνωστά δείγματα της ελληνιστικής γλυπτικής.
|
Ελληνιστικό ψηφιδωτό δαπέδων που βρέθηκε στην Πέλλα της Μακεδονίας
Φίδι-χρυσό βραχιόλι με λυχνίτη, από την Ελληνιστική περίοδο, 3ος-2ος αιώνας π.Χ.
Χρυσά αριστουργηματικά κοσμήματα του 4ου αιώνα π.Χ., που ανήκουν στον περίφημο «θησαυρό», που βρέθηκε στη Δημητριάδα της Θεσσαλίας.
Φίδι-χρυσό βραχιόλι με λυχνίτη, από την Ελληνιστική περίοδο, 3ος-2ος αιώνας π.Χ.
Χρυσά αριστουργηματικά κοσμήματα του 4ου αιώνα π.Χ., που ανήκουν στον περίφημο «θησαυρό», που βρέθηκε στη Δημητριάδα της Θεσσαλίας.